Da bildetjenesten Instagram ble lansert i 2010 var det ikke mange, om noen, som spådde den suksessen som tjenesten senere fikk. Over hele verden har bildedelingstjenesten, som er eid av Facebook, nå over en milliard brukere.
I Norge er det litt over 2,2 millioner voksne som bruker Instagram.
GD, Nettavisen og mange av avisene i Amedia-konsernet inviterer nå til tidenes kåring av den beste på Instagram i Norge. Til sammen blir det valgt ut 100 av de beste som er nominerte, og fra disse vil lesere og jury velge ut 12 som går til en finale. Til slutt vil vi stå igjen med en vinner som vil motta en fin premie, og mye heder og ære over hele Norge.
Du kan nominere din egen eller andres profil her eller hos en av lokalavisene du mener du tilhører. Du bestemmer selv om du mener du tilhører lokalavisen basert på hvor du er fra, eller hvor du bor.
Du kan nominere din egen eller andres profil på her: Send inn din nominering til Norges beste på Instagram
Vi kontakter alle nominerte for å høre om de ønsker å delta i konkurransen.
Hashtaggen for konkurransen er #amediagram
Vi reposter bildene på brukeren norgesbesteinsta (https://www.instagram.com/norgesbesteinsta/)
Disse avisene er med:
(Avisene legger ut nominasjonssaker fortløpende, så det er bare å følge med)
Her kan du sende inn din nominering på Nettavisen
Reglene for konkurransen er som følger:
Alle kan nominere profiler fra Instagram, og det er ikke nødvendig å ha Instagram for å nominere
De nominerte må ha tilknytning til Norge eller være bosatt i Norge for å bli nominert. De nominerte må være personer.
De nominerte må akseptere nominasjonen for å være deltager i finalerundene nasjonalt
En slik aksept medfører også en rett til å reposte bilder som legges ut med hashtaggen til konkurransen i konkurranseperioden på Instagramkontoen til konkurransen.
Deltagelse i konkurransen gir Amedias aviser mulighet til å bruke bildene som er tagget med samme hashtag i illustrasjoner for sakene som omtaler konkurransen eller deltageren. Øvrig bruk av bilder gjøres etter avtale
For å være deltager må profilen være offentlig tilgjengelig. Om profilen gjøres privat i løpet av konkurranseperioden vil deltageren ikke lenger kunne delta i konkurransen.
Deltagere må stå fram med fullt navn for å være deltager i finalerundene
Det gis ingen kompensasjon for deltagelse i konkurransen utover premie som fastsatt
All informasjon om deltagere, nominerte og nominasjoner gjenbrukes ikke av Amedia på noen måte, og slettes etter konkurransens slutt