Kan vi stole på VY?

DÅRLIG SERVICE: VY må by på bedre service enn det som gis ved togstans, mener innsenderen.

DÅRLIG SERVICE: VY må by på bedre service enn det som gis ved togstans, mener innsenderen. Foto:

Av
DEL

Leserinnlegg
Søndag kveld klokka 20. juli skulle vår voksne sønn reise fra Lillehammer til Oslo. Vi hørte på radio at et tog sto fast mellom Moelv og Hamar. Da settes det sikkert opp buss til Oslo, ble vi enige om. Vi kjørte han ned på stasjonen og slapp han av der.

Da vi kom hjem ringte jeg han og spurte om han satt på en buss. "Nei jeg står på stasjonen, sa han og ingen her vet noe." Min mann gikk da inn på nettet. Der sto det at Dovrebanen er stengt på grunn av strømfeil. VY ber passasjerer finne alternativ transport sjøl.

Vi ringte sønnen og fortalte det. Omsider hadde han sett en buss det sto Hamar på og fikk plass der. Bussen ble fort full og mange sto igjen. På Hamar var det enda mer rot og ingen beskjeder.

Men han kom seg på et tog til Oslo som gikk umiddelbart, og han kom seg heldigvis hjem til Oslo noe forsinket.

Det hender vi har barnebarn som kommer hit med tog. Det er ikke så lenge siden den yngste gjorde det. Hadde han skulle reist nå, ville vi vært der til han kom seg på en buss. Men ville nok sendt han videre med bange anelser når det ikke ble sagt noe om hva som ville skje når de kom til Hamar.

Før var det folk på stasjonen som kunne hjelpe en, nå er det innskrenkninger alle steder. Da jeg vokste opp kjørte jeg ofte med tog alene, det var da togene stoppet på alle stasjoner og en fikk hjelp.

VY har lovet at alt skal bli mye bedre for de reisende, men virkeligheten er en helt annen.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags