Våkent næringsliv

Av
DEL

Meninger

I økende grad opplever vi nå at bedrifter i Lillehammer kobler seg på kulturlivet. Et eksempel er hvordan det lokale næringslivet omfavnet Vinterpride sist helg.

Omtrent samtidig kom nyheten om at Kulturhjerte hadde landet Strandtorget som sponsor. Eksemplene på gode og interessante samarbeid stopper heller ikke der.

Bedrifter som tar samfunnsansvar og bidrar til en mer levende by, gjør ikke bare noe som er riktig – men også riktig smart, rent forretningsmessig. En stor portefølje av festivaler bidrar til å fylle lokale hotellsenger året igjennom. Et rikt kulturliv gjør byen attraktiv, og er sånn sett også et pluss for alle som har en studenthybel å leie ut, en stilling de trenger søkere til eller en bolig de skal ha solgt. I tillegg har vi altså dette: Innbyggere som får mulighet til å boltre seg, utfolde seg og leke sammen, gjør byen varmere, rausere og morsommere å bo i.

Derfor er det på sin plass med litt ros til det lokale næringslivet: Takk for at dere ser de mange mulighetene, og takk for at dere bidrar til å gjøre Lillehammer til landets 3. beste kulturkommune. 

 

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags