Hvis fjerning av trafikkstasjoner er en velsignelse, hvorfor legger de da ikke ned enda flere?

- Hvis denne fjerninga av trafikkstasjoner er en slik velsignelse, hvorfor legger de da ikke ned enda flere?spør fylkespolitiker Gunnar Tore Stenseng.

- Hvis denne fjerninga av trafikkstasjoner er en slik velsignelse, hvorfor legger de da ikke ned enda flere?spør fylkespolitiker Gunnar Tore Stenseng.

Av
DEL

leserinnlegg

I Regjeringas serie Slik bygger vi ned Norge, er turen nå kommet til trafikkstasjonene. 74  trafikkstasjoner skal reduseres til 52, noe som naturligvis fører til lengre reiseveg for ungdom som skal kjøre opp, med påfølgende fravær fra skole og arbeid. Trafikkskolene kaller det rasering, et ikke ukjent begrep for folk i Distrikts-Norge. Fødestuer kan være et anna stikkord i denne sammenheng.

I bl.a. OA prøver regionvegsjef og prosjektleder for «Framtidens statens Vegvesen», Kjell Inge Davik, å overbevise oss om at dette er uproblematisk, ja til og med et framskritt! Det skal også gi bedre trafikksikkerhet, får vi vite. Det fortelles videre at dette tankespinnet bygger på en konsulentrapport, bestilt av Regjeringa. Ja, tenkte vi det ikke!

Det prosjektlederen som lojal embedsmann naturligvis ikke nevner, er at dette er nok et kort i Regjeringas kabal som går ut på å gjøre det så vanskelig som mulig å leve og bo i Distrikts-Norge.

Hvis denne fjerninga av trafikkstasjoner er en slik velsignelse, hvorfor legger de da ikke ned enda flere?

Erasmus Montanus prøvde å bevise at Mor Nille var en stein. Hva er det neste prosjektlederen skal prøve å få oss til å tru? At vi er eldre enn foreldra våre?

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags