Matgigantenes styrke kan svekkes

- Vær kreativ, utvikle flere produkter, hopp over matkjedene, selg i nisjebutikk, skriver Tony Aandahl.

- Vær kreativ, utvikle flere produkter, hopp over matkjedene, selg i nisjebutikk, skriver Tony Aandahl. Foto:

Av
DEL

Leserbrev
Ser at "matgigantene ikke lenger vil ta inn Høyfjellslam, og dermed gi produsent en høyere pris. Det er faktisk deres valg og rett. De skal drive butikk, de skal tjene penger.

Når det gjelder lam så synes jeg jo at næringen i større grad må ta grep selv. slik det er i dag, så er det vel bare høsten og påsken som er sau og lammesesong. latterlig spør du meg. Her har næringen et kjempestort potensial. Når de kan levere kvalitet, er det ingen skam å seg betalt for kvaliteten.

Sau /lam er nesten totalt fraværende i butikk. Vår husstand har lett og ikke funnet, og har i stedet, når vi skal ha noe virkelig godt, gått over til rein. Et lite stykke kjempekvalitet, koster det skal koste, og man setter pris på det.
Så i stedet for å stå med alvorlige ansikt i GD, ta skjeen i andre hånda, vær kreativ, utvikle flere produkter, hopp over matkjedene, selg i nisjebutikk, eller i Reko.ring. Lykke til.


Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags