14 prosent oppgang i salg av heiskort i Hafjell og Kvitfjell

Det har vært en økning i salget av heiskort i Kvitfjell (bildet) og Hafjell hittil denne sesongen.

Det har vært en økning i salget av heiskort i Kvitfjell (bildet) og Hafjell hittil denne sesongen. Foto:

De første månedene av alpinsesongen viser oppgang i salg av heiskort i OL-bakkene.

DEL

Forsesongen har vist seg å være formidabel, skriver Alpinco i en pressemelding. Det har vært en økning i salget av antall heiskort med 14 prosent i de to bakkene. For bookingen sin del er det også en økning på ti prosent i Hafjell og tjue prosent i Kvitfjell.

I Kvitfjell åpnet de sin tredje fjellside i romjula. Med sine fem kiliometer nye løyper har «Varden» blitt et flott tilskudd. De familievennlige løypene har blitt svært godt mottatt.

– Varden treffer veldig bra den målgruppa vi ønsket å nå med de nye løypene. Responsen har vært svært god både i forhold til mye trafikk på heisen, og gode tilbakemeldinger fra veldig mange av de som har prøvd det nye tilbudet, sier daglig leder i Alpinco Odd Stensrud.

I løpet av sesongen 18/19 skal Hafjells nye toppunkt – Hafjell 360 – åpne. Fem kilometer nye løyper skal åpnes på toppen av anlegget.

– Utbyggingen inngår i en større plan for utvikling av Hafjells familieprofil, som er viktig for satsingen mot det skandinaviske og europeiske markedet framover. Det ligger et stort uforløst potensiale i fjellet, som vi nå tar første steg i å utvikle, sier Stensrud.

Artikkeltags