Camilla Pihl skal konkurrere med de store livsstilsmagasinene – på nett

Oslo  20160115.
Camilla Pihl ankommer Vixen Blog Awards 2015 på Hotel Continental i Oslo fredag kveld.
Foto: Vegard Wivestad Grøtt / NTB scanpix

Oslo 20160115. Camilla Pihl ankommer Vixen Blog Awards 2015 på Hotel Continental i Oslo fredag kveld. Foto: Vegard Wivestad Grøtt / NTB scanpix Foto:

Artikkelen er over 1 år gammel

Bloggeren, gründeren og modellen Camilla Pihl, med bakgrunn fra Gudbrandsdalen, er klar for nok en nyvinning.

DEL

I partnerskap med Venture Factory skal bloggeren starte et nytt livsstilsmagasin som skal skrive om mat, reise, interiør, mote og lignende.

Pihl er redaktør, og skal ha med seg to medarbeidere for å skape innhold i magasinet som skal bære hennes navn og publiseres på hennes nåværende bloggadresse camillapihl.no i oktober.

Camilla forteller til nettstedet Kampanje at dette skal være en hybrid mellom et tradisjonelt nettmagasin og en blogg, og at nyhetsjournalistikkens merkelapper ikke passer helt inn i prosjektet. Men det skal like vel ikke være et rent kommersielt produkt betrygger hun:

- Nettstedet vil helt klart ha mest innhold som ikke er reklame og det som er kommersielle samarbeid vil selvsgt merkes i henhold til gjeldende regler, sier hun til Kampanje.

Magasinet er det først i Norden som videreutvikles av en blogg, og hvor opphavpersonens navn videreføres som en merkevare. Målet er å konkurrere med de store mote- og livstilsmagasinene.

- Vi kunne ikke ha funnet en bedre partner enn Camilla. Hun er en blogger som treffer målgruppen 18-45 år. Hun inspirerer både mor og datter, sier Tale Gjøvik som er sjef for mediesatsningene i Venture Factory.

Camilla Pihl, som store deler av barndommen bodde i Sel i Gudbrandsdalen, er forlovet mer Peter Peters. Sammen eier og driver de selskapet Friendly Entertainment, som omsatte for 13,4 millioner kroner i fjor, en økning på 4,7 prosent fra året før.

Det nye livsstilsmagasinet eies av Venture Factory og Peter & Pihl Invest i en 66/34-fordeling.

Artikkeltags