Fredag 9. mars lanseres gdhytte.no

Et nytt produkt fra GD rettet mot hytteeiere i vårt distrikt lanseres 9. mars. En daglig oppdatert nettavis med nyheter, reportasjer og turtips om hyttelivet.

Fra 9. mars kan du daglig lese gdhytte.no – en ny digital nettavis.

DEL

Ny avis for hytteeiere:For første gang kommer en egen, daglig avis for hytteeiere. Bak satsingen står regionavisen Gudbrandsdølen Dagningen.

Ansvarlig redaktør, Kristian Skullerud, sier den nye nettutgaven er en naturlig utvikling i kjølvannet av den stadig økende hytteaktiviteten i regionen. I dag er det cirka 48.000 hytteeiere i avisens dekningsområde.

Klikk her for å gå til GD Hytte

Deltidsbeboere

– Stadig flere er mer enn bare hytteeiere. De er deltidsboere i distriktet. De handler her, de deltar i kulturaktiviteter og blir stadig tettere knyttet til det som skjer i lokalmiljøet og opptatt av det. Vi ønsket å skape et tilbud med et nettsted som bringer nyheter fra de ulike destinasjonene og deres nærområder, nyheter som er aktuelle og relevante for hytteeiere. I tillegg vil GD Hytte gi oversikt over kulturtilbud, turmulighetene sommer som vinter, vær og føre, ja samle alt som er viktig for hytteeiere på ett sted, sier Skullerud.

Mange av nyhetene blir hentet fra de ordinære utgavene til Gudbrandsdølen Dagningen.

– Det blir relevante nyheter for målgruppen. I tillegg vil vi produsere egne saker, spesielt for hyttefolket.

NY NETTAVIS: GD Hytte lanseres 9. mars. - Det blir relevante nyheter for målgruppen. I tillegg vil vi produsere egne saker, spesielt for hyttefolket, sier sjefredaktør Kristian Skullerud.

NY NETTAVIS: GD Hytte lanseres 9. mars. - Det blir relevante nyheter for målgruppen. I tillegg vil vi produsere egne saker, spesielt for hyttefolket, sier sjefredaktør Kristian Skullerud. Foto:

Støtte fra Google

Bakgrunnen for at nettavisen lanseres nå er bistand fra Google.

– Vi har lenge søkt muligheter for å nå hytteeierne med et tilbud som kan knytte dem enda tettere til distriktet. Nå fikk vi bistand og midler fra Google Norge til å realisere prosjektet, noe som gjør at vi er i økonomisk i posisjon til å ta et større løft. Det gjør oss trygge på at vi mener vi kan presentere et produkt som er midt i blinken for alle som har hytte i regionen, sier Kristian Skullerud.

GD Hytte blir et abonnementsprodukt til 49 kroner måneden.

GDs annonsesjef, Bjørn Lauritsen, sier det skal være et lønnsomt abonnement for hytteeierne.

– I tillegg til selve produktet, laserer vi et fordelsprogram rettet mot hyttemarkedet, som vil gi rabatter og bonuser overfor lokale arrangementer og butikker, sier Lauritsen.

Bredbåndsabonnement

Eidsiva Bredbånd er blant samarbeidspartnerne. Bredbåndsleverandøren lar alle sine drøyt 3.000 fritidskunder i Lillehammer og Gudbrandsdalen få GD Hytte som en del av sitt abonnement.

Administrerende direktør i EB Trond Skjellerud sier Eidsiva Bredbånd har et ønske om ytterligere vekst i fritidsmarkedet og at de ønsker å gi kundene merverdi gjennom kundeforholdet.

– Vi ønsker å bidra til videre utvikling av hytteområdene våre gjennom tilrettelegging for bruk av høyhastighets bredbånd i de mange destinasjonene vi har her i distriktet, sier Skjellerud.

Artikkeltags