Ordføreren:- Ikke mye jeg kan gjøre med avgiftsnivået på Sjusjøen

Avgiftsnivået på hyttene på Sjusjøen har skapt reaksjoner.

Avgiftsnivået på hyttene på Sjusjøen har skapt reaksjoner.

DEL

Ordfører Anita Ihle Steen skriver til pensjonist Anne-Marie Flottorp at det er lite hun kan gjøre med det høye avgiftsnivået på hytter på Sjusjøen.

Sistnevnte mener det grenser til grådighet når hun som hytteeier må betale over 21.000 kroner i avgifter. Siden 2000 har avgiftene på hennes hytte økt fra 2.603 kroner.

 - Jeg er redd det ikke er så mye jeg som ordfører kan gjøre med de konkrete problemstillingene du tar opp utover at jeg, som ordfører, alltid har fokus på at Ringsaker kommunen drives så godt, servicevennlig og effektivt som mulig, skriver Ihle Steen i et svar på henvendelsen fra Flottorp.

Ordførerne skriver videre at hun har forhørt seg med Pihl AS rundt spørsmål om vannavgiften, et tema som hytteeieren tok opp i sin henvendelse.

Les også: Hytteeier på Sjusjøen: - Nå er det nok avgifter!

- Etter det jeg forstår har Pihl AS etablert en ordning med vannposter og kostnadene med denne ordningen må alle hytteeiere, som ikke har innlagt vann, kollektivt være med og betale. Dette er ikke noe Ringsaker kommune har noe ansvar for. Jeg må derfor be deg henvende deg til Phil AS om disse forholdene, skriver Ringsakers ordfører.

Ringsaker kommune har for øvrig en ordning hvor man kan hente vann gratis fra kommunens tappepunkt ved Nordsetervegen.

Når det gjelder hyttevegene på Sjusjøen er dette heller ikke en oppgave kommunen kan påta seg.

- Jeg er glad for at du benytter deg av de tilbudene og de tjenestene som i dag er på Sjusjøen. Jeg håper du og din familie finner muligheter for fortsatt å være hytteeier her, skriver Anita Ihle Steen i brevet til Anne-Marie Flottorp.

Artikkeltags