Kiwi starter ny priskrig: Kutter prisene på 220 produkter

- Vi har i dag kuttet prisene på 220 produkter med mellom 10 og 40 prosent på alt fra shampo til vaskemiddel, sier Kristina Aakvaag Arvin, kommunikasjonssjef i Kiwi.

- Vi har i dag kuttet prisene på 220 produkter med mellom 10 og 40 prosent på alt fra shampo til vaskemiddel, sier Kristina Aakvaag Arvin, kommunikasjonssjef i Kiwi. Foto:

Av
Artikkelen er over 1 år gammel

Matvarkekjeden setter ned prisene med opp til 40 prosent.

DEL

- Vi har i dag kuttet prisene på 220 produkter med mellom 10 og 40 prosent på alt fra shampo til vaskemiddel. Det er kjente merkevarer og produkter som folk bruker mye av, sier kommunikasjonsjef Kristine Aaakvaag Arvin i Kiwi til Nettavisen.

Coop svarer med å kutte prisene umiddelbart på de samme varene hos deres lavpriskjeder Extra og Obs.

- Dette matcher vi selvfølgelig. Det skulle bare mangle, kommer det kontante svaret på Coops kommunikasjondirektør Bjørn Takle Friis til Nettavisen.

Priskuttene kommer kun en uke etter at alle lavpriskjedene satt ned prisene på smågodt til det halve i sammenheng med halloween.

Kutter med opp til 40 prosent

Kuttene gjelder produkter innen kjente merkevarer som Gillette, Define, Sunsilk, Nivea, Omo, Milo, Softlan, Blenda, Lano, Dove, Jif, Ajax, SunPower, Zalo, Colgate, Jordan og en rekke andre.

Blant produktene som kuttes er såpene til Lano, Jif Badeom og barberskum og barberblad. Blant de største kuttene er oppvaskmiddel fra Sun, som kutter fra 88,50 kroner til 57,50 kroner.  

Priskuttene er ikke tilbud, som kun gjelder for en begrenset periode, men ny, lavere priser.

Artikkeltags