GD får sende direkte fra eliteserien i håndball for kvinner og menn

INNGÅTT AVTALE: Are Stokstad, konsernsjef i Amedia, og generalsekretær Erik Langerud i Norges Håndballforbund har inngått en rettighetsavtale om blant annet eliteseriene i håndball.

INNGÅTT AVTALE: Are Stokstad, konsernsjef i Amedia, og generalsekretær Erik Langerud i Norges Håndballforbund har inngått en rettighetsavtale om blant annet eliteseriene i håndball.

Amedia har inngått en avtale med Norges Håndballforbund og Norsk Topphåndball. Det betyr at lokalavisene og Nettavisen blant annet kan vise eliteserien for kvinner og menn.

DEL

LILLEHAMMER: – Dette er noe klubbene har ønsket å få til, og vi er sikre på at vi sammen vil sikre en god utvikling av topphåndballen i media, sier daglig leder Hein Barthold fra Norsk Topphåndball.

– Dette er en stor dag, sier generalsekretær Erik Langerud i Norges Håndballforbund.

Avtalen betyr at Amedias lokalaviser, og Nettavisen, trapper opp sin dekning av håndball og nå vil sende håndballens eliteserie for kvinner og menn. I tillegg har Amedia også visningsrett for håndballens nivå to og tre.

Amedia-konsernet satser tungt på direktesendinger av sport gjennom sitt Norgessporten. Portalen finner du hos alle lokalavisene i konsernet med /norgessporten bak. For eksempel www.gd.no/norgessporten.

I tillegg til PostNord-ligaen, Regionsligaen, NM og Toppserien i fotball, sender Amedia i dag øverste nivå i basket, 1. divisjon i ishockey og flere lokale arrangementer av ulikt slag. GD sender for eksempel også 6. divisjon fotball.

– Håndball er en viktig idrett som engasjerer både nasjonalt og i lokalsamfunn over hele Norge, og som det er en viktig oppgave for avisene å ha en bred og god dekning av. Avtalen betyr at våre medier nå blir sentrale møteplasser for håndballinteresserte nordmenn, og at håndballklubbene får økt oppmerksomhet og spredning. Med den avtalen vi nå er blitt enige om er våre 513.000 abonnenter sikret direktesendt sportsjournalistikk av høy kvalitet, og over hele landet kan håndballinteresserte nå finne sitt favorittlag gjennom Amedias felles vertikal for sportsinnhold, Norgessporten, sier konsernsjef Are Stokstad.

Artikkeltags