Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Grønstads gate 53 - 17 sentrumsnære leiligheter

Midt i smørøyet

Annonse fra Eiendomsmegler 1

- Alle hustyper har sin sjarm, men nå gleder jeg meg fælt til å parkere snøskuffa, forteller Granlund. I disse dager er det stor trafikk i Grønstads gate. Betongbiler kommer og går, og seksjonsdeler heises opp med kran. Hele 17 nye leiligheter skal ferdigstilles innen 3. kvartal 2018. Veidekke er ansvarlig entreprenør for blokka, og anleggsleder Arne Uhlen forteller at de er i rute med byggingen.

En enklere hverdag

Stein Åge Granlund og hunden Harley bor i dag i en koselig enebolig med utsikt over Vingnesbrua og Mjøsa. Selv om Stein Åge trives godt, gleder han seg veldig til å komme på plass i sin nye leilighet.

- Hus krever vedlikehold, og det er kjedelig å skulle ha dårlig samvittighet for at man ikke måker nok snø, eller at plenen skulle vært klippet på sommeren, sier Stein Åge

- I perioder jobber jeg mye, som regionsansvarlig for NELFO i Hedmark og Oppland. Jeg er ofte på farta, og jobber lange dager. I de periodene jobben krever mye av meg, kjenner jeg at en enebolig blir litt mye å passe på. I tillegg liker jeg å tenke fremover, og har ingen plan om å bli 80 før jeg flytter over til noe mindre, forteller han.

Slik blir de nye leilighetene

17 nye selveierleiligheter midt i Lillehammer sentrum hvor 10 av leilighetene er solgt.

Fortsatt flere gode muligheter i byggets første og andre etasje med to leiligheter på 63m2 og fem på ca. 80m2. Priser fra 2 950 000 – 4 000 000 + omk.

Gode og moderne løsninger samt eget garasjeanlegg med heis til alle etasjer. Leilighetene ligger vestvendt med romslige balkonger, flott utsikt fra flere av leilighetene og god solgang. Grønstads gate er ei stille parallellgate til gågata. Herfra er det gangavstand til det aller mes-te.

Hovedinngang til bygget vil være fra Grønstads gate i U1 til felles trapperom med heis til alle etasjer. Adkomst til hver enkelt leilighet fra svalgang mot øst. Til hver leilighet medfølger en parkeringsplass og en sportsbod.

Kjøkkeninnredning fra HTH med Integrerte hvitevarer. 1-stav parkett med hvitpigmentert eik i oppholdsrom og fliser på bad. Leilighetene varmes opp hovedsaklig med vannbåren gulvvarme fra fjernvarmeanlegg.

For mer informasjon om Grønstadgate 53,
kontakt Hege Johnsen i Eiendomsmegler 1.
Tlf:. 902 16 951

Nå blir det snøskuffe-fri

Når Stein Åge står inne i det som skal bli hans nye leilighet om få måneder kjenner han på følelsen av å slippe vedlikehold på hus, få alt på en flate og å fortsatt kunne se utover Mjøsa.

- Hus krever vedlikehold, og det er kjedelig å skulle ha dårlig samvittighet for at man ikke måker nok snø, eller at plenen skulle vært klippet på sommeren. Jeg synes jo selv jeg har verdens beste utsikt der jeg bor nå, men jeg ser godt over takene her oppe også, så dette blir bra, mener Stein Åge.

Flere muligheter

Hege Johnsen i Eiendomsmegler 1 forteller at det ikke er for seint å gjøre et kupp i det nye sameiet.

- Så langt er 10 av 17 leiligheter solgt, men det er fortsatt fine leiligheter igjen som man kan flytte rett inn i til høsten. Her har man godt med lys, vestvendt balkong og romslige leiligheter som ligger midt i smørøyet av alt byen har å by på. Vil du vite mer om leilighetene, ta gjerne kontakt med meg. Snøskuffa og gressklipperen, de er det bare å parkere, smiler hun.

Redaksjonen i Gudbrandsdølen Dagningen har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet